Lasati apa sa curga numai cat e necesar, la barbierit si spalat pe dinti! Calatoriti, daca se poate, cu bicicleta, autobuzul sau trenul! Reduceti gunoiul, cumparand produse cu putin ambalaj! Acestea sunt doar cateva dintre recomandarile asociatiei germane ECOCAMPING e.V, care promoveaza o adevarata „economie de camping“. La recentul targ turistic CMT Stuttgart 2008, ECOCAMPING a fost prezent si la standul romanesc, cu un pliant informativ in limba romana si cu intentiile sale de largire a acceptantei conceptului, in spatiul turistic romanesc.
„Telul nostru este sa protejam mediul, sa crestem siguranta si calitatea turistica in campinguri” ne spune Walter Marco de la ECOCAMPING din Konstanz. El crede ca mai este suficient de facut in directia aceasta, nu doar la nivel de turisti si consumatori, ci si la nivelul politicii de stat si al administratiilor locale.
In fond, se recomanda succint un comportament economic si civilizat in iesirile „la iarba verde”. Acesta poate avea insa nebanuite efecte, la nivel de costuri publice si protectia mediului.
Turism si protectie de mediu, mana in mana ECOCAMPING e.V. activeaza ca asociatie de sine-statatoare din anul 2002, astfel concretizand un proiect al Fundatiei Internationale Bodensee, care a lansat ideea in 1998. Ea se inscrie pe linia de actiune a unor grupari economice si asociative de nivel federal, cum sunt cele ale firmelor turistice si cluburilor cu profil de camping si caravaning din Germania. Acestora li se alatura organizatii de mediu internationale: Deutsche Umwelthilfe, ACTA, ECOTRANS, Global Nature Fund si Fundatia-Bodensee.
In prezent, 166 de locuri de camping functioneaza sub sigla managementului de mediu
ECOCAMPING, li se vor adauga in 2008 inca o serie, de pe teritoriul Germaniei, Austriei si Elvetiei.
„Speram, si din Romania“ adauga reprezentantul asociatiei, degustand cu