Epoca transportului de persoane cu microbuze spre şi din Peninsulă se apropie de apus, din cauza extinderii companiilor aeriene cu preţuri mici Intrarea masivă pe piaţa românească a
Epoca transportului de persoane cu microbuze spre şi din Peninsulă se apropie de apus, din cauza extinderii companiilor aeriene cu preţuri mici
Intrarea masivă pe piaţa românească a companiilor aeriene low-cost a diminuat drastic activitatea şi, implicit, profitul "cărăuşilor". Mai mult sau mai puţin legal, aceştia au transportat mii şi mii de persoane cu microbuzele din România spre Italia şi retur.
În ultimii şase ani, de când "s-au deschis graniţele", mulţi cărăuşi, cum li se spune transportatorilor, au făcut avere ducând şi aducând din Peninsulă persoane, bani, colete şi din contrabandă cu ţigări. Dan, din Satu Mare, îşi aminteşte: "Din 2002, până la începutul anului trecut, treaba a mers senzaţional. Cu microbuzul meu, plecam vineri dimineaţa cu opt clienţi din Satu Mare, ajungeam sâmbătă dimineaţa la Roma şi duminică porneam, cu microbuzul plin, spre România.
Opt clienţi ori 100 de euro încolo, opt clienţi ori 100 de euro încoace, total 1.600 de euro, fără a socoti taxa pe pachetele sau pe banii trimişi din Italia. Motorina mă costa cel mult 350 de euro dus-întors, 30 de euro era cartea verde, şpăgile la vamă însumau vreo 100 de euro.
Iniţial, plăteam şi 70 de euro pentru autostrada Veneţia - Roma, dar apoi am început să circul pe drumurile naţionale. Câştigam 1.000 de euro la o cursă şi, în general, făceam două drumuri pe săptămână. Acum, vin o dată pe săptămână, cu trei-patru clienţi, mai mult din obişnuinţă, pentru că nu câştig mai mult de 150 de euro la un drum!".
"Nu mai rentează"
Şi Claudiu, din Oneşti, este dezamăgit: "De când s-au inaugurat cursele de pe aeroportul din Bacău, tot mai puţină lume alege microbuzul. E logic, pentr