Fostul Ministru al Transporturilor, Radu Berceanu, afirma ca " dialogul competitiv", metoda de selectie a firmelor de constructii care vor executa tronsonul de autostrada Comarnic - Brasov este neintilnita in lume in cazul unui contract cu o valoare atit de mare, intre 1 si 3 miliarde euro. " N-am mai auzit de asa ceva, dialogul competitiv e din
Senatorul democrat-liberal Radu Berceanu ii cere premierului Tariceanu sa declanseze o ancheta pe marginea modului in care un proiect de anvergura autostrazii Comarnic- Brasov a ajuns sa fie "gestionat cu rea-credinta si in detrimentul Romaniei". " Autostrada risca sa devina un nou si rasunator esec, iar metoda de selectie a constructorului este cel putin hilara", sustine Berceanu intr-un comunicat de presa.
Eliminarea licitatiei si inlocuirea ei cu dialogul competitiv este deosebit de riscanta, afirma fostul ministru al Transporturilor.
" Comisia se uita la oferte si decide sa deschida dialogul competitiv cu patru firme, de exemplu. Dialogheaza cu ele cam ca in Arta Conversatiei, le intreaba de una, de alta, cite tuneluri vor fi, cam pe unde, cam cit costa si la urma Comisia decide ca cel mai fructuos dialog l-a purtat cu firma X. Criteriile de selectie sint stabilite de ei si pot fi in deplin acord cu firma care va cistiga dialogul competitiv", a declarat Radu Berceanu pentru HotNews.ro.
Fostul ministru sustine ca cel mai grav lucru este faptul ca CNADNR nu a specificat in documentatie mecanismul de plata, in conditiile in care suma este uriasa. " Nu stim cum va fi platita aceasta autostrada, iar pretul ei este la latitudinea unui dialog competitiv. Nicaieri in lume nu a fost declansata o pr