Producătorul german ia în calcul România şi Polonia pentru producţia modelelor din seriile A şi B Germanii au aflat recent de la Nokia că în România forţa de muncă e de zece ori mai
Producătorul german ia în calcul România şi Polonia pentru producţia modelelor din seriile A şi B
Germanii au aflat recent de la Nokia că în România forţa de muncă e de zece ori mai ieftină. Dar ieftin nu este un termen asociat cu Mercedes. Tocmai de aceea, producătorul german de elită are nevoie de mai multe argumente pentru a se pune în mişcare.
"E ceva adevăr în asta", a declarat zilele trecute Klaus Maier, vicepreşedintele pe vânzări al Mercedes-Benz Cars, răspunzând insistenţei ziariştilor privind deschiderea unei noi uzine în România sau Polonia.
Presa germană a aflat că grupul auto a contactat, săptămâna trecută, o firmă de consultanţă pentru un studiu de fezabilitate privind construirea unei fabrici într-unul din cele două state est-europene. Cel mai probabil, în noua locaţie vor fi asamblate modele ale seriilor A şi B ale producătorului german.
Oficialii Mercedes ţin însă să precizeze însă că proiectul se află într-un stadiu incipient. În orice caz, nu este în plan închiderea actualei unităţi de producţie de la Rastatt. După ce a păţit recent Nokia, care a primit vot de blam anunţând că trebuie să închidă, din cauza costurilor mari, o unitate cu 2.300 de angajaţi de la Bochum pentru a o muta în România, subiectul delocalizării este foarte sensibil în Germania.
Este clar însă că divizia producătoare de autoturisme a Daimler, redenumită Mercedes-Benz Cars, vrea să finalizeze, până la finele primului trimestru sau începutul trimestrului al doilea al acestui an, conceptul tehnic pentru noua generaţie de autoturisme clasa A şi B.
"Vrem să creştem, cu noua generaţie auto. În acest sens ne-am propus să producem semnificativ mai mult decât