Ultimele producţii ale regizorilor români sunt „curtate“ de selecţionerii Festivalului de la Cannes.
Într-o vizită pentru prima dată la Bucureşti, Olivier Père, delegat al La Quinzaine des Réalisateurs - o secţiune paralelă a competiţiei oficiale - şi Maud Ameline, membru al comitetului de selecţie, s-au întâlnit zilele acestea cu regizori şi producători români şi au vizionat cele mai recente filme autohtone, unele în curs de finisare.
Printre acestea, „Boogie“, al lui Radu Muntean, „Nunta mută“, al lui Horaţiu Mălăele, „Schimb valutar“, în regia lui Nicolae Mărgineanu, documentarul „Podul de flori“, al lui Thomas Ciulei, cel al Ancăi Damian, „A fi sau a nu fi“, şi noul film al lui Ioan Cărmăzan.
„Clauzele de confidenţialitate mă împiedică să vă spun dacă am putea alege sau nu un film. Însă pot să vă confirm că frumuseţea şi calitatea filmelor româneşti s-au conservat“, a declarat Olivier Père ieri, într-o conferinţă de presă la Institutul Francez. La Paris, vor viziona şi un „pachet“ de scurtmetraje româneşti.
Pintilie, invitat de onoare
Luni seara, la invitaţia Ambasadei Franţei, cei doi selecţioneri francezi au stat la discuţii cu Nae Caranfil, Cristian Mungiu, Corneliu Porumboiu şi Horaţiu Mălăele. În noiembrie, Lucian Pintilie va fi celebrat la o retrospectivă a secţiunii La Quinzaine des Réalisateurs, care împlineşte anul acesta 40 de ani.
Retrospectiva - programată să aibă loc în mai multe oraşe din lume - va fi organizată în cadrul Festivalului Filmului Francez. În 1970, „Reconstituirea“ lui Lucian Pintilie era primul dintre cele zece filme româneşti care au intrat în competiţia Quinzaine.