Doar trei dintre cele 18 companii de pensii obligatorii si-au atins obiectivele de vanzare anuntate initial, restul avand performante sub asteptari.
ING, Allianz-Tiriac si Generali sunt singurele trei companii de pensii private obligatorii (pilonul II) care si-au atins sau si-au depasit obiectivele de vanzare anuntate la startul campaniei, in luna septembrie. ING (liderul pietei) si Allianz-Tiriac (locul 2), cele mai mari companii de asigurari de viata, respectiv asigurari generale, au depasit milionul de clienti fiecare, iar Generali (locul 3) a sarit de cota 400.000. In rest, celelalte 15 companii de administrare au avut vanzari sub asteptari.
O parte dintre acestia vad insa "partea plina a paharului", pentru ca au reusit in razboiul pensiilor private sa obtina o cota de piata mai mare decat cea de pe piata de unde provine actionarul principal. Exemple sunt Aviva (locul 4) si Interamerican (locul 5), care au obtinut in pensii atat pozitii mai bune, cat si cote mai mari decat pe piata asigurarilor. "Piata a fost mult mai mare decat ne-am asteptat. Suntem satisfacuti de rezultate, mai ales ca ne-am depasit cota de piata din asigurari", a comentat Besim Jawad, CEO al Interamerican Pensii. O pozitie asemanatoare a avut si Aviva, unde conducerea a declarat ca este multumita de investitiile sub media pietei facute pentru atragerea participantilor din fond.
Aviva (cu o cota de piata de 7,8%) este una dintre cele doua companii care au declarat la inceputul campaniei obiective de vanzare de peste 30% din piata, reusind insa mult mai putin. Cealalta este BCR (clasata pe 8), care a avut o tinta de peste 30% si a reusit doar 3%, avand cea mai mare diferenta dintre obiective si realizari. Comparatia cotelor de piata propuse cu cele realizate este insa distorsionata de aprecierile diferite privind dimensiunea pietei.
Inainte de campania de aderare, co