Agenţia de publicitate Leo Burnett a lansat cea de-a doua parte a studiului Leo Youth, care urmăreşte o mai bună înţelegere a stilului de viaţă al tinerilor din România. Dacă prima parte a
Agenţia de publicitate Leo Burnett a lansat cea de-a doua parte a studiului Leo Youth, care urmăreşte o mai bună înţelegere a stilului de viaţă al tinerilor din România. Dacă prima parte a studiului (lansat în mai 2007) a relevat ceea ce au în comun tinerii, partea a doua subliniază diferenţele.
Leo Youth II a identificat cinci profiluri de tineri cu stiluri de viaţă şi de consum diferite: tânărul de "modă veche" (29,7% dintre tinerii chestionaţi), ambiţiosul calculat (19,2%), pesimistul confuz (17,2%), oportunistul (15,8%) şi rebelul de cartier (17,9%).
1.Tânărul de "modă veche" este un conservator, serios în toate aspectele vieţii sale. Acesta îi admiră pe cei care au reuşit corect, prin inteligenţă şi muncă, şi nu priveşte cu ochi buni ceea ce este superficial şi ostentativ. Relaţia "tânărului de modă veche" cu brandurile este una simplă: are multe aşteptări în privinţa lor. Vrea branduri serioase, de încredere, care să nu-l dezamăgească. Două treimi din această categorie este reprezentată de fete.
2."Ambiţiosul calculat" este categoria din care fac parte persoane obişnuite să li se spună că sunt prea mature pentru vârsta lor. Şi-au planificat viitorul şi lucrează deja la atingerea obiectivelor pe care şi le-au stabilit. "Ambiţiosul calculat" caută, de obicei, branduri care să-l reprezinte şi îşi formează părerea despre ceilalţi în funcţie de mărcile pe care le folosesc.
3."Pesimistul confuz" are o atitudine sceptică, negativistă faţă de şcoală, societate şi fără viitor, având un sentiment de neîncredere în forţele proprii. Dovadă şi faptul că nu prea ştie ce va face în viaţă. "Pesimistul confuz" este relaxat şi resemnat: tr