Grupul de comunicare Publicis face un pas decisiv pentru consolidarea poziţiei pe piaţa locală, pe care va instala încă două divizii de publicitate. Gigantul francez şi-a adus pe plan local toţi atacanţii. Ce urmează? Cu venituri estimate la circa 3,37 miliarde de euro în primele nouă luni ale anului 2007, Publicis este cel de -al patrulea jucător mondial din comunicare şi marketing. Pe piaţa românească, grupul este prezent, direct sau indirect, prin mai multe divizii de
Grupul de comunicare Publicis face un pas decisiv pentru consolidarea poziţiei pe piaţa locală, pe care va instala încă două divizii de publicitate. Gigantul francez şi-a adus pe plan local toţi atacanţii. Ce urmează?
Cu venituri estimate la circa 3,37 miliarde de euro în primele nouă luni ale anului 2007, Publicis este cel de -al patrulea jucător mondial din comunicare şi marketing. Pe piaţa românească, grupul este prezent, direct sau indirect, prin mai multe divizii de business, de la reţelele Saatchi&Saatchi, Zenith Media, Opti Media şi Publicis, până la Leo Burnett, Starcom şi Starlink. Ponderea afacerilor grupului în România ar reprezenta, potrivit unor estimări, în jur de 30%-40% din piaţa locală de comunicare. (Teoretic, o ierarhie a grupurilor mondiale de comunicare este greu de stabilit pe plan local, deoarece afacerile lor sunt fragmentate, iar raportarea financiară se face mai mult la nivel de agenţii şi mai puţin de grup).
Anul acesta, Publicis a decis să îşi redefinească poziţia pe plan local. Aceasta se va realiza atât prin consolidări ale afacerilor în media şi publicitate, cât şi prin posibile preluări. Primul pas în extindere îl constituie formarea unui grup format din agenţiile de media Starcom şi MediaVest şi agenţia de direct marketing Starcom Direct. Cele trei vor opera, pentru început, sub umbrela fi