În ultimii 50 de ani, datorită dezvoltării it, bombardamentul informaţional a crescut exponenţial, dar metoda de citire a rămas aceeaşi. Încă nu s-au inventat cipuri pentru introducerea informaţiilor în memorie. În ciuda evoluţiei spectaculoase a tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor, oamenii citesc de sute de ani în acelaşi mod şi cu aceeaşi viteză. Adică în stilul dobândit în clasa întâi, când privirea se oprea pe fiecare cuvânt, ceea ce implică un efo
În ultimii 50 de ani, datorită dezvoltării it, bombardamentul informaţional a crescut exponenţial, dar metoda de citire a rămas aceeaşi. Încă nu s-au inventat cipuri pentru introducerea informaţiilor în memorie.
În ciuda evoluţiei spectaculoase a tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor, oamenii citesc de sute de ani în acelaşi mod şi cu aceeaşi viteză. Adică în stilul dobândit în clasa întâi, când privirea se oprea pe fiecare cuvânt, ceea ce implică un efort al ochilor şi al creierului deosebit de mare. Din această cauză, cei mai mulţi oameni citesc cu o viteză medie de 100-150 de cuvinte pe minut şi reţin doar 30%-40% din informaţiile textului.
Cercetările întreprinse în ultimele decenii au condus la dezvoltarea unor tehnici ştiinţifice menite să conducă la o citire şi o memorare rapidă. În România, iniţiatorul programului de citire rapidă a fost profesorul Radu Budei, medaliat la Geneva pentru inventarea aparatului de citire rapidă. Sistemul permite dezvoltarea capacităţii, astfel încât ochiul devine, treptat, capabil să surprindă mai multe cuvinte, chiar şi un rând întreg, deoarece creierul nu mai analizează fiecare cuvânt, ci percepe idei exprimate prin una sau mai multe propoziţii. Cursurile predate de Infospeed schimbă nu numai modul de operare în domeniul citirii, memorării şi învăţării active, ci întregul stil de viaţă al oa