Aeroportul Henri Coandă şi cel din Timişoara vor trebui, alături de alte 65 de aeroporturi din UE, să asigure transparenţa în ceea ce priveşte modul de calcul al taxelor aeroportuare. Parlamentul European a aprobat, recent, o directivă care stabileşte principii comune de calcul pentru taxele de aeroport. Reglementarea vizează aeroporturile al căror trafic anual depăşeşte cinci milioane de pasageri sau care reprezintă anual peste 15% din traficul de pasageri din statul mem
Aeroportul Henri Coandă şi cel din Timişoara vor trebui, alături de alte 65 de aeroporturi din UE, să asigure transparenţa în ceea ce priveşte modul de calcul al taxelor aeroportuare.
Parlamentul European a aprobat, recent, o directivă care stabileşte principii comune de calcul pentru taxele de aeroport. Reglementarea vizează aeroporturile al căror trafic anual depăşeşte cinci milioane de pasageri sau care reprezintă anual peste 15% din traficul de pasageri din statul membru în care se află. Ea va fi aplicată după ce Consiliul European îşi va exprima punctul de vedere. „Dacă aeroporturile nu pot justifica pentru ce solicită banii respectivi, vor trebui să reducă taxele“, susţine Marian-Jean Marinescu, membru al Comisiei pentru Transport din cadrul Parlamentului European (PE).
Legislativul de la Strasbourg încearcă, astfel, să prevină orice abuz sau poziţie de monopol din partea marilor aeroporturi europene. Directiva prevede că orice modificare a taxelor trebuie anunţată cu şase luni înainte. Aeroporturile trebuie să publice informaţiile referitoare la componentele care stau la baza majorării taxelor: lista diferitelor servicii şi a infrastructurii puse la dispoziţie în schimbul taxelor, metoda de calculare a taxelor, structura globală a costurilor aeroportului, proiectele de dezvoltare etc. De asemenea, administraţiile