Internetul va fi, in 2008, vedeta pietei publicitatii in Romania, chiar daca TV-ul ramane rege, sunt de acord specialisti din industrie intervievati de HotNews.ro. Piata va continua sa creasca pe parcursul acestui an, insa intr-un ritm mai lent decat in 2007.Oportunitatile oferite de alegeri, Euro 2008 si fondurile europene sunt "compensate" de dificultatile intampinate de economia mondiala si, implicit, de cea romaneasca. O valoare estimata pentru cresterea intregii piete, in 2008, este de peste 600 de milioane de euro.
Informatia pe scurt:
Piata neta totala de publicitate este estimata in 2008 la 600 de milioane de euro.Preturile pentru spatiile publicitare vor creste pe toate mediile in 2008.
Internetul si TV-ul vor fi segmentele ce vor inregistra cele mai mari cresteri.Clasamentul principalelor categorii de produse si servicii nu se va schimba substantial, dar este de asteptat ca unele industrii sa devina mai active.Fotbalul, Olimpiada, alegerile, fondurile UE, oportunitatile pietei comune, dar si instabilitatea economica sunt evenimentele-cheie ale anului pentru publicitari.
Citeste dosarul HotNews.ro: Preturile continua sa creasca, dar mai lent decat in 2007Pareri impartite privind cresterea cheltuielilor pe fiecare segment mediaSchimbari mici in clasamentul principalilor investitoriEvenimentele anului: Euro 2008, alegerile, Olimpiada, fondurile UE si economia SUACreatia trezeste dispute intre publicitariNew media, UE si consumatorii pretind oferte mai diverse
Au raspuns intrebarilor HotNews.ro:
Manuela Necula, Head of Country Ogilvy Group
Octav Popescu - Managing Director Initiative
Razvan Dumitrescu - Deputy Managing Director Lowe & Partners
Radu Florescu - CEO Saatchi&Saatchi
Cosmin Radoi - Director Executiv, DRAFTFCB Bucharest
Serban Alexandrescu - Director d