Capitala va intra din mai in era Big Brother a traficului auto. Circa 100 de intersectii importante vor fi supravegheate in timp real de 200 de camere video, vor fi introduse benzi unice pentru autobuze, iar semafoarele vor fi coordonate de la un centru d
Dupa patru ani de la anuntare, proiectul de ma?nagement al traficului in valoare de aproape 21 de milioane de euro, pornit de Primaria Muni?cipiului Bucuresti (PMB) in 2003, isi va arata roadele.
"In mai ar trebui, conform datelor contractuale, sa fie reabilitate circa 100 de intersectii importante din Bucuresti. Asta inseamna semafoare noi, sisteme de detectie a traficului si toata infrastructura necesara acestora", a declarat Gheorghe Udriste, directorul directiei generale de infrastructura si de servicii publice din cadrul PMB.
Fluidizare prin control
Scopul acestui proiect, castigat la licitatia de anul trecut de consortiul Swarco si UTI, este de a imbunatati si de a putea corela in timp real traficul din 100 de intersectii importante ale Capitalei, de a monta camere video pentru supraveghere si de a le conecta pe toate la un centru unic de comanda. Printre concurentii Swarco si UTI pe lista scurta a licitatiei organizate de PMB s-a numarat si Siemens, unul dintre cele mai mari grupuri de implemetare a programelor de acest tip la nivel european, in portofoliul caruia se regaseste implementarea de proiecte de ma?nagement al traficului in orase ca Atena, Berlin, Dortmund, Brescia, Budapesta, Geneva sau Copenhaga.
Corelarea in timp real a semafoarelor, la care s-ar putea adauga, din mai, si o serie de benzi unice pentru autobuze, ar putea contribui la cresterea eficientei mijloacelor de transport in comun, in special a autobuzelor. In acelasi timp, Politia rutiera Bucuresti va putea apela la casetele de trafic pentru a le folosi ca probe video in cazul inca