Profesorii au propus, ieri, in Consiliul Consultativ al Inspectoratului Scolar Judetean ca in pachetul de legi pentru educatie sa se prevada infiintarea tribunalelor pentru minori si a claselor speciale pentru elevii cu tulburari de comportament. Directoarea Scolii "Aurel Vlaicu", prof. Camelia Gusatu, a spus ca este nemultumita de faptul ca unii elevi cu comportament deviant sint trimisi de Tribunal inapoi in scoala si creeaza mari probleme. A propus ca pentru acesti elevi sa se infiinteze, prin lege, un Tribunal de Minori, si scoli speciale pentru ei, un fel de centre de reeducare pentru elevii care nu au ajuns infractori si nu au cum sa fie trimisi in sistemul penitenciar.
La rindul sau, directorul Liceului de Arta, prof. Adrian Simion, a explicat ca a comparat cele doua legi, cea din 1995 si propunerea de acum si a constatat ca schimbari de anvergura nu sint decit la structura invatamintului si ca ii este teama de specularea electorala a legilor in campanii, pentru ca in final acestea sa nu mai fie adoptate. "Acum trei ani am intrat in contact cu invatamintul european si am constatat ca invatamintul romanesc este foarte rigid, un pat al lui Procust si aici ar trebui sa se schimbe ceva. Cred ca elevii ar trebui sa stie foarte exact ce invata, cit invata, cum invata, unde si cu cine invata. Sint probleme care tin de diagnoza, de o viziune prospectiva a acestui sistem. Noua strategie trebuie sa aiba in vedere si resursele umane, pentru ca noul val de cadre didactice tinere nu face fata cerintelor si de aici apar o multime de probleme", a spus prof. Adrian Simion. Despre ideea de a schimba structura invatamintului, prof. Simion a spus ca nu e rea, dar ca ar trebui sa ramina clasa pregatitoare la gradinita si ca sistemul ar trebui regindit pentru a se gasi o cale de mijloc si a se obtine rezultate intre cele doua extreme, elevii olimpici si elevii care obti