Fotbalul intern si european, alegerile, problemele economiei internationale, foamea de resurse umane, dar si cresterea Internetului au fost mentionate de trei dintre cei mai puternici oameni ai publicitatii romanesti drept principalele evenimente ce vor influenta aceasta industrie in 2008. Bogdan Enoiu, Managing Director McCann Erickson Romania, Felix Tataru, Presedintele IAA Romania si Managing Partner GMP si Stefan Iordache, COO Leo Burnett Romania si-au spus punctele de vedere pe aceasta tema in cadrul ultimei editii AdBreak, desfasurata miercuri seara.
Informatia pe scurt:
Alegerile nu mai sunt ce au fost, indiferenta publicului transforma discursul politic intr-un monologInternetul incepe sa-si gaseasca loc de la bun inceput la "masa" discutiilor dintre clienti si agentiiPiata publicitatii creste, resursele umane raman in urma.Berea va ramane vedeta in 2008, produsele chinezesti vor intra in ofensiva
Ce zic cei trei despre:
Resurse umane
Felix Tataru: Agentiile nu au timp sa-si dezvolte resursele umane in pas cu business-ul. Acesta din urma creste cu 20-30% pe an. Tinerii de acum vor salarii mari. Salariile au crescut mai ponderat anul trecut decat in anul precedent, iar anul acesta vor creste si mai ponderat.
Stefan Iordache: Clientii au asteptari mai mari acum decat acum trei ani, ceea ce sporeste presiunea asupra pietei pentru dezvoltarea resurselor umane.
Clienti
Bogdan Enoiu: Cred ca cel mai important eveniment va fi Olimpiada. Anul acesta se va inregistra cel mai mare numar de lansari de produse chinezesti, iar la Olimpiada de la Beijing vor fi in prim plan branduri chinezesti cu ambitii globale
Stefan Iordache: Berea si produsele asociate cu fotbalul o vor duce bine. Bergenbier isi va pastra cea mai puternica asociere cu fotbalul
Felix Tataru: Nu poti sa nu tii cont de f