Turismul de business, singurul factor care alimenteaza in acest moment piata hotelurilor de cinci stele din Bucuresti este in acelasi timp principalul element de risc in conditiile in care segmentul corporate se confrunta cu o criza financiara de proportii.
"Nu suntem deocamdata afectati de volatilitatea cursului de schimb sau de caderea burselor. Dar daca aceasta criza va afecta semnificativ segmentul de corporate, intreaga piata de cinci stele pica pentru ca nu ai atata diversitate care sa-ti permita sa-ti imparti riscurile. In Bucuresti partea de evenimente sau de leisure este mult prea mica pentru a-ti prelua riscul in cazul in care segmentul corporate cade", spune Jonathan Soper, directorul general al Intercontinental Bucuresti, unul dintre cele mai mari hoteluri de cinci stele de pe piata locala.
Comparativ cu alte piete, piata hoteliera din Bucuresti este mult prea dependenta de turismul de business. Potrivit reprezentantului Intercontinental, 95% din afacerile hotelului sunt realizate prin intermediul rezervarilor primite la nivel international. Cele mai importante piete sunt SUA, Marea Britanie, Israel si Italia. Prin intermediul contractelor cu companiile locale se asigura 45% din rulajul anual de afaceri.
Soper spune ca unitatea din Bucuresti are toate sansele sa devina cea mai performanta din regiunea Europei Centrale si de Est daca segmentul turismului de leisure s-ar dezvolta si pe plan local.
"Daca am putea rezolva intr-un fel problema gradului de ocupare in weekend prin dezvoltarea turismului de leisure si problema verii cand gradul de ocupare scade destul de mult, Intercontinentalul din Bucuresti ar conduce in Europa Centrala si de Est", spune Soper.
El sustine ca singura modalitate prin care acest segment ar putea fi revitalizat sunt investitiile majore in infrastructura, aeroporturi mai mari si o mai buna promovare a o