Dinamica pietei de retail din provincie, unde au fost anuntate peste 100 de malluri pentru urmatorii trei ani, atrage marii investitori specializati in real estate, cea mai recenta tranzactie fiind derulata de grupul financiar francez Natixis, care a preluat pentru 90 de milioane de euro parcul de retail din Targu-Mures, dezvoltat de compania belgiana BelRom.
Tranzactiile cu centre comerciale vor continua si anul acesta odata cu intrarea pe piata a unor jucatori puternici precum ING Real Estate (Olanda), Natixis (Franta), Sonae Sierra (Portugalia), DEGI, divizia imobiliara a nemtilor de la Allianz sau GE Real Estate (SUA). Interesul marilor jucatori din piata este tot mai pronuntat pentru centre comerciale in afara Capitalei, in orase cu peste 100.000 de locuitori. Investitorii mizeaza pe marjele mari inregistrate la inceputul activitatii acestor centre, cand nu au concurenta, iar traficul de vizitatori este foarte ridicat, piata fiind departe de a fi saturata.
Chiriasii prefera intrarea si ocuparea rapida a unor piete pe care nu se aflau, in detrimentul investitiilor in zone deja acoperite. Pe masura ce numarul de centre comerciale va creste si in aceste orase din provincie, ca in Bucuresti, traficul si vanzarile vor scadea, iar afacerea ar putea sa-si piarda din atractivitate. Aceasta este explicatia tranzactiilor rapide, imediat dupa si chiar inainte de finalizarea constructiei de catre dezvoltatorul initial.
Astfel, compania belgiana de dezvoltare imobiliara BelRom a vandut recent parcul de retail din Targu-Mures intr-o tranzactie de circa 90 de milioane de euro catre o subsidiara a grupului financiar francez Natixis, care a preluat anul trecut si cladirea de birouri America House din Capitala. Natixis a fost in competitie cu alti trei investitori pentru preluarea proiectului.
Francezii au anuntat anul trecut ca vizeaza achizitii in Roman