Intrarea suedezilor de la IKEA pe piata a avut un impact puternic si asupra producatorilor locali de mobila, care au inregistrat anul trecut o crestere a vanzarilor si au planificat lansarea unor colectii noi in 2008 pentru a putea face fata competitiei.
Dupa ce in 2007 retailerii locali au inceput sa se lupte cu gigantul suedez IKEA pentru cote de piata, anul acesta au inceput cu dreptul: au raportat cresteri peste asteptari la majoritatea colectiilor, iar tendintele pe care le schitau in 2007 s-au adeverit.
"Anul 2007 a fost foarte bun si am inregistrat rezultate peste asteptari pe toate segmentele din portofoliul nostru de produse. In 2008, aproximativ 20% din oferta noastra de produse va fi reprezentata de noutati. In cadrul acestor 20 de procente, unele ansambluri vor fi complet noi, propunand familii de produse in linie cu tendintele europene, altele vor fi imbunatatite sub aspectul complexitatii si al functionalitatii", a spus Dan Sucu, presedintele Mobexpert.
La inceputul anului trecut, reprezentantii Mobexpert estimau ca formele minimaliste vor continua sa domine, liniile drepte si detaliile putine, iar ca material vorbeau de revenirea in forta a nucului.
"Preferintele de cumparare ale clientilor ne-au confirmat previziunile in privinta nucului. Finisajul de nuc s-a vandut foarte bine si credem ca va ocupa un loc important si in preferintele clientilor si in 2008", a mai spus Dan Sucu.
De asemenea, se avansa la inceputul anului, la nivel cromatic o reorientare mai puternica spre combinatiile de alb si negru si spre culorile tari. La nivelul formelor in 2007 s-au vandut foarte bine cele simple, minimaliste, in cat mai putine detalii.
Canapelele, cele mai cautate
Vanzarile de canapele au cea mai mare pondere in cadrul vanzarilor de mobilier pentru casa, pentru retailerii specializati devenind un