Cel mai de succes monovolum a primit un facelift şi trei motoare noi. Primele impresii, după un drive-test organizat la Zürich. Sursa: Opel
Opel este liderul european în segmentul monovolum, cu aproximativ 300.000 de unităţi vândute anul trecut. De la lansarea sa, în 1999, modelul Zafira a contribuit susţinut la reţeta succesului, constructorul din Russelsheim preconizând ca, în cel mai scurt timp, Zafira cu numărul două milioane să iasă de pe linia de producţie.
Ajuns la mijlocul duratei de viaţă a celei de a doua generaţii, Opel Zafira a primit un facelift - pentru injectarea unei doze de atractivitate -, dar şi trei motoare noi, care completează până la zece numărul de unităţi propulsoare oferite de gamă.
La exterior, modificările cele mai vizibile sunt în partea frontală, redesenată în partea inferioară şi la nivelul blocurilor optice. În spate, se pot observa noile stopuri, cu geam transparent. Versiunea Sport a primit un set de spoilere şi praguri mai pronunţate, care o evidenţiază între celelalte.
Interiorul a fost cosmetizat pentru un plus de stil, fără intervenţii asupra comenzilor principale. Sistemul Flex7, care permite rabatarea facilă a ultimelor două rânduri de scaune, a rămas şi el neschimbat, cum era normal.
Trei motoare noi, unul pebenzină, două pe motorină
Cele mai importante noutăţi pot fi regăsite sub capotă. Motorul pe benzină de 1.6 litri şi 115 caiputere oferă cu 10% mai multă putere, dar şi un consum cu 4,3 % mai mic decât varianta oferită până acum.
Ambele motoare CDTi de 1.7 litri (110 CP şi 125 CP) sunt prevăzute, în standard, cu transmisie manuală cu şase trepte şi, la fel ca toate propulsoarele diesel ale modelului Zafira, cu un filtru de particule care nu necesită întreţinere.
Versiunea de top, pe care am testat-o la Zürich şi în împrejuri