» Conducerea Administratiei Porturilor Maritime intentioneaza sa modifice conditiile de licentiere a operatorilor.
» Masura este sustinuta de sindicate, care cred ca astfel se va reduce fenomenul muncii la negru.
Compania Nationala Administratia Porturilor Maritime Constanta intentioneaza sa le impuna reguli noi operatorilor portuari. Potrivit lui Constantin Matei, directorul general al companiei, una dintre cele mai discutate propuneri este aceea de a le impune acestora, prin contract, realizarea unui trafic minim in danele inchiriate. Ideea este imbratisata de operatorii mari, cu vechime, care concentreaza cea mai mare parte a traficului portuar, dar starnesc nemultumire in randul firmelor mai mici. Autoritatile portuare sustin ca, in momentul de fata, aproape jumatate dintre cele peste o suta de dane ale portului Constanta nu sunt folosite la adevarata lor capacitate. Ca sa fie sigura ca resursele portului sunt valorificate asa cum ar trebui, conducerea Administratiei Porturilor Maritime vrea ca toate contractele ce vor fi incheiate cu operatorii sa contina aceasta clauza speciala. Propunerea este sustinuta si de Federatia Nationala a Sindicatelor Portuare. "Este o propunere europeana. In toate porturile exista reguli impuse pentru operatorii din piata. Noi vrem sa jucam in piata fara arbitru, dar lucrul acesta nu se poate, exista arbitri peste tot, si in fotbal. Nu traim in jungla", a precizat Petre Costel, presedintele FNSP. Acesta a mai spus ca nu este normal ca toti operatorii sa fie licentiati, indiferent de conditii, si a subliniat ca sustine propunerea administratiei. z
CONSECINTE
» Masura Impotriva muncii la negru
O asfel de masura adoptata de Administratia Porturilor Maritime Constanta ar avea ca prim beneficiu controlul mai eficient al muncii la negru. Liderul FNSP spune ca, daca se impune un trafic minim, nu vor mai