O parte din proiectele programate pentru anul trecut au fost amanate pentru 2008, operatorii motivand prin dependenta lor de piata imobiliara Consumul ridicat de materiale de constructii i-a determinat pe jucatorii de pe piata sa anunte planuri ambiti?oa?se pentru 2008, in conditiile in care anul trecut au fost livrate doar noua magazine. Spre comparatie, in 2006 au fost finalizate zece centre
Retelele straine de bricolaj vor deschide intre 17 si 18 magazine in acest an, ceea ce va implica inves?titii cumulate de aproape 200 mil. euro si crearea a circa 2.000 de locuri de munca. Acesta este cel mai mare ritm anual de extindere inregistrat de retailul de bricolaj de la intrarea primelor retele straine pe piata, in 2002.
Cresterea cu 50% a numarului de magazine de bricolaj afiliate unor retele internationale in acest an fata de 2007 va majora ponderea acestui segment in piata de distributie a materialelor de constructii, estimata la 30% in 2007.
Planurile retailerilor de profil s-ar putea lovi insa de preturile terenurilor si de lipsa fortei de munca pe vanzari, de care si retailerii alimentari vor avea nevoie in acest an, recrutand masiv.
"Va fi din ce in ce mai dificil pentru companii sa gaseasca solutii pentru echipele noilor magazine. Avem de a face cu o evolutie naturala, iar ceea ce se intampla in sectorul de retail este pana la urma un semn ca ne indreptam spre momentul de maturizare a pietei. Toate companiile se pregatesc pentru aceasta etapa, incercand sa valorifice acum cat mai bine potentialul existent", a declarat Guenter Vosskaemper, directorul general al Praktiker Romania.
O parte din proiectele programate pentru anul trecut au fost amanate pentru 2008, operatorii motivand prin dependenta lor de piata imobiliara.
Cele mai multe magazine de bricolaj vor fi deschise in acest an in Capitala, aici fiind p