Managerul Spitalului de Pneumoftiziologie a montat căsuţe poştale în care bolnavii pot să depună reclamaţii. Sursa: Adriana Daraban
Din dorinţa de a crea o transparenţă totală în unitatea spitalicească, conducerea Spitalului de Pneumoftiziologie din Oradea a dispus montarea unor căsuţe poştale în care ziariştii acreditaţi să primească părerile pacienţilor despre modul în care sunt îngrijiţi. „Nu te mulţumi cu puţin. Cere-ţi drepturile!“ este îndemnul pe care Dacian Foncea, managerul Spitalului de Pneumoftiziologie din Oradea, îl adresează tuturor pacienţilor care se tratează în această instituţie.
„Aşa am simţit eu. Pacientul trebuie să înţeleagă că spitalul este al lui. Trebuie să ştie că are drepturi pe care şi le poate exercita într-un spital. Ca să ajungă aici, singura lui obligaţie este de a-şi plăti contribuţia către CAS. Mai departe, personalul nu-i face nicio favoare. Este plătit să-şi facă treaba cu profesionalism“, explică Foncea.
Anchete paralele
Campania se va desfăşura între 1 februarie şi 31 martie 2008. În această perioadă, pe lângă scrisorile pe care aleg să le adreseze uneia dintre cele şase instituţii de presă care au dorit şi primit câte o căsuţă poştală în spital, pacienţii pot să completeze un formular menit să scoată la iveală promptitudinea, eficienţa şi profesionalismul personalului medical. Fiecare ziarist acreditat va primi la inaugurarea de astăzi cheia de la căsuţa lui poştală.
„Vom stabili de comun acord o zi din săptămână când, împreună cu doamna secretară, ziaristul va parcurge chestionarele din căsuţa lui poştală. Va primi o copie xerox după cele cărora consideră că trebuie să le acorde atenţie şi va putea începe ancheta, dacă este vorba despre un fapt negativ, în paralel cu conducerea spitalului“, asigură Dacian Foncea. Singura condiţie impusă de conducere pentru a lua î