Daca municipalitatea nu continua lucrarile de dezvoltare a retelelor de transport, in cinci ani centrul Capitalei va fi blocat, sustine primarul Bucurestiului, Adriean Videanu. Potrivit proiectului "Master Plan in Transport Bucuresti", trebuie dezvoltata reteaua liniilor de metrou, iar bulevardele trebuie sa fie legate cu autostrazile si drumurile. Proiectul mai prevede modernizarea si crearea de noi pasaje. Primaria intentioneaza sa introduca sistemul park and ride, o schema menita sa ii incurajeze pe cei care tranziteaza Bucurestiul sa foloseasca mijloacele de transport in comun in zona centrala a orasului si sa parcheze la periferie.In plus, exista un scenariu de crestere a tarifului pentru parcare in zona centrala a orasului.
"Metroul trebuie sa devina reteaua de transport de baza a Bucurestiului, ca in orice alta tara civilizata", a declarat Videanu cu ocazia lansarii noului plan de transport in Bucuresti. Proiectul prevede dezvoltarea retelei de transport al capitalei pana in 2027, insa cea mai mare parte a planurilor trebuie indeplinite in cinci ani.
Solutii pentru transportul suprateran
Potrivit proiectului, o treime din totalul deplasarilor cu autoturismul pe strazile din Bucuresti au ca origine sau destinatie zone din afara Capitalei. Pentru a limita acest fenomen, soferii din afara Capitalei vor fi incurajati sa parcheze masinile in zonele limitrofe si sa se deplaseze catre centru cu ajutorul mijloacelor de transport in comun.
In acest scop exista 10 proiecte de dezvoltare a locatiilor park and ride in zonele: Depoul IMGB, Jilava, Baneasa, Otopeni, Pacii, Republica, Pantelimon, Pipera, Bucurestii Noi si zona Policolor. In plus, exista un scenariu de crestere a tarifului pentru parcare in zona centrala a orasului.
Referitor la transportul de marfa, 78% din totalul de deplasari sunt trasate intre locati