Investitiile din sectorul rezidential au fost in ultimii ani motorul de crestere al pietei materialelor de zidarie, care va ajunge anul acesta la circa 600 de milioane de euro, in crestere cu circa 20% fata de anul precedent. Din total, consumul de carami
Piata de caramizi a avut in ultimii trei ani o ascensiune puternica, cu cresteri anuale de 15-30%, situatie care i-a determinat pe producatorii de profil sa investeasca incontinuu in majorarea capacitatilor de productie. Cu toate acestea, producatorii de caramizi sunt in continuare depasiti de consumul de pe piata, situatie care a condus la cresterea importurilor pana la 25-30%.
"Producatorii romani nu au reusit sa tina pasul cu cererea din piata - de aici si volumul mare de importuri, de aproximativ 25% din totalul pietei de zidarie. Unul din motivele principale este faptul ca o investitie in acest domeniu dureaza intre unul si doi ani, timp in care ritmul de dezvoltare al pietei se poate modifica rapid", a declarat Iulian Mangalagiu, directorul general al Ceramica Iasi. Potrivit lui, importul de caramizi va continua si anul acesta, in ciuda investitiilor pe care le au in derulare producatorii de profil.
"Ceramica Iasi s-a straduit anul trecut sa faca fata cererilor de pe piata, dar nu poate garanta acest lucru pentru 2008, pentru ca avem o capacitate de productie limitata", explica Mangalagiu.
Cu aceeasi situatie se confrunta si Wienerberger, cel mai mare producator de caramizi de pe piata, care desi detine trei fabrici pe piata locala - una dintre ele urmand sa ajunga la capacitate maxima anul acesta- inca importa caramizi de la fabrica din Ungaria.
"Continuam sa importam de la fabrica din Ungaria pentru a satisface cererea de pe piata interna, unde nu reusim sa acoperim cererea. Fabrica de la Tritenii de Jos a inceput productia la sfarsitul anului trecut si va ajunge sa