Maşinile contractate anul trecut nu mai pot fi înmatriculate dacă au fost aduse în România după 1 ianuarie 2008 Datorită cererii în continuă creştere pentru serviciile de transport de
Maşinile contractate anul trecut nu mai pot fi înmatriculate dacă au fost aduse în România după 1 ianuarie 2008
Datorită cererii în continuă creştere pentru serviciile de transport de persoane, companiile cu acest profil au contractat microbuze, autobuze sau autocare noi încă de anul trecut. Acum, transportatorii nu le pot pune în circulaţie pentru că respectivele maşini sunt dotate după standardele Euro 3, iar autorităţile refuză omologarea şi înmatricularea acestora, pe motiv că România a trecut la normele Euro 4 de la începutul acestui an.
Cărăuşii care se ocupă cu transporturile publice de persoane spun că în România normele antipoluare Euro 4 se aplică prea abrupt.
Ei afirmă că au aflat de intrarea în vigoare a noii norme abia la sfârşitul anului trecut, când contractele de livrare erau deja încheiate şi urma doar sosirea fizică, în ţară, a maşinilor. Cele mai multe dintre acele microbuze, autobuze sau autocare noi (producţie 2007) au dotări Euro 3. Astfel că ele nu mai pot fi omologate - mai precis, nu pot trece de faza primei înmatriculări - pentru că normativele privind aplicarea Euro 4 au intrat în vigoare, în România, de la 1 ianuarie 2008.
Maşinile noi nu primesc omologare, second-handurile - da
Chiar dacă la începutul anului maşinile noi erau în drum spre România şi sunt perfect funcţionale, nimic din ce a intrat pe teritoriul ţării noastre după 1 ianuarie nu mai poate fi omologat în vederea primei înmatriculări. Pentru comparaţie, maşinile din aceleaşi categorii pot fi în continuare importate dacă vin în regim second-hand, pentru că vechile modele au alt cadru normativ de omologare...
Memoriu către Ministerul Transporturilor