2027. Bucureşti. Am 52 de ani şi vă povestesc pentru a nu ştiu câta oară despre un plan de dezvoltare a circulaţiei în Capitală. Din păcate, realitatea din teren este cu totul alta decât cea din hârtii. Nu s-a schimbat nimic în ultimii 20 de ani. Bucureştiul a rămas acelaşi oraş sufocat, cu bulevarde blocate şi reabilitări de mântuială. Poate maşina zburătoare, proiect la care încă se lucrează, să ne salveze. • VIDEO
2027. Bucureşti. Am 52 de ani şi vă povestesc pentru a nu ştiu câta oară despre un plan de dezvoltare a circulaţiei în Capitală. Din păcate, realitatea din teren este cu totul alta decât cea din hârtii. Nu s-a schimbat nimic în ultimii 20 de ani. Bucureştiul a rămas acelaşi oraş sufocat, cu bulevarde blocate şi reabilitări de mântuială. Poate maşina zburătoare, proiect la care încă se lucrează, să ne salveze.
"TELEPORTARE". N-am făcut decât un exerciţiu de imaginaţie, luând în calcul anul 2027 când se presupune că măreţul master Plan General pentru Transportul Urban va fi finalizat. Ieri proiectul a fost prezentat de primarul general, Adriean Videanu, şi supus dezbaterii publice, urmând a fi aprobat de Consiliul General. La capitolul teorie, autorităţile locale stau de fiecare dată foarte bine, practica însă le omoară. Demonstraţia de ieri de la Primăria Capitalei n-a făcut decât să arate acest lucru. Master Planul, elaborat ca de fiecare dată de specialişti apreciaţi în toată lumea, este realizat la un nivel strategic, Bucureştiul fiind împărţit în 80 de zone, 32 dintre acestea fiind pe aria judeţului Ilfov. Proiectul prevede două scenarii de dezvoltare, pentru două perioade: 2007-2013 şi 2013-2027. "Dacă nu se face nimic, circulaţia în Capitală va fi blocată în 2013. Implementarea tuturor proiectelor va costa şapte miliarde de euro", a spus Videanu. Recomandările acestui master plan vor deveni literă de lege, însă viitoru