A devenit, deja, tradiţie implicarea starurilor ecranului în susţinerea candidaţilor la fotoliul prezidenţial. Impactul asupra electoratului nu este întotdeauna cel scontat Şase din
A devenit, deja, tradiţie implicarea starurilor ecranului în susţinerea candidaţilor la fotoliul prezidenţial. Impactul asupra electoratului nu este întotdeauna cel scontat
Şase din zece americani afirmă că susţinerile publice ale vedetelor pentru diferiţi candidaţi nu le influenţează decizia de vot. Ba, mai mult, o cercetare întreprinsă de USA TODAY/Gallup în ultima parte a anului trecut arată că doar opt procente din americani au declarat că-l vor vota pe Obama pentru că este sprijinit de Oprah Winfrey, în timp ce zece procente au spus că tocmai acest lucru îi va determina în mai mică măsură să-l aleagă pe senatorul de Illinois.
Există însă voci care consideră că "efectul Oprah" poate avea rezultate măsurabile pe termen lung. Totuşi, după ce vedeta de televiziune a recomandat telespectatorilor, în 2004, să citească Anna Karenina, romanul a devenit bestseller în SUA.
Steve Ross, profesor la Universitatea din Carolina de Sud, care scrie şi o carte despre importanţa sprijinului vedetelor în campaniile electorale, consideră că influenţa lui Oprah Winfrey este cu mult mai mare decât a altor vedete. Andy Kohut, director al "The Pew Center for the People and the Press", organizaţie care a studiat, la rândul ei, impactul vedetelor asupra deciziei de vot, este însă de părere că cetăţenii nu pun mare preţ pe părerile politice ale celebrităţilor.
Dar controversele legate de rolul vedetelor în campaniile electorale nu le împiedică pe acestea să-şi pună amprenta asupra desfăşurării curselor pentru preşedinţie.
Barack Obama, preferatul vedetelor hollywoodiene
Pe lista contributorilor-susţinători la campania lui Barack Obama se regăseşte un număr-record