HRANÅ ECO ● Pia,ta noastr,a este la nivelul celei din Germania de acum 20 de ani
Persoană educată, care vrea un nou stil de viaţă, civilizat, igienic, sănătos şi cât mai natural. Acesta este profilul consumatorului de produse eco de pe la noi.
● Produsul zilei: Grâu organic integral
HRANÅ ECO ● Pia,ta noastr,a este la nivelul celei din Germania de acum 20 de ani
Persoană educată, care vrea un nou stil de viaţă, civilizat, igienic, sănătos şi cât mai natural. Acesta este profilul consumatorului de produse eco de pe la noi.
În România, consumul de produse ecologice reprezintă sub 1% din cel de alimente convenţionale, deşi creşte "frumuşel" an de an. Acest nivel este mic comparativ cu cel din Germania şi Austria, de exemplu, unde comerţul cu mâncare organică a ajuns să reprezinte cam 20%. "Nu cred că putem considera mare un consum de 20%, însă este mare comparativ cu cel din România", a declarat Doru Nica, proprietarul magazinului specializat de produse bioorganice Bio Markt Timişoara.
PORTRET. În viziunea lui Ciprian Lazarovici, director de vânzări la Biosens, firmă importatoare de produse ecologice, "portretul robot" al consumatorului bio autohton este: individ cu un grad de cultură ridicat, care vrea să facă mai mult pentru sănătatea sa, vrea un nou stil de viaţă, civilizat, igienic, sănătos, dinamic, orientat spre o îngrijire atât corporală, cât şi mentală, care să le confere un confort psihic şi fizic sporit, conştient de responsabilitatea pe care o avem faţă de mediul înconjurător şi de lumea în care trăim. În general este vorba despre orăşeni cu studii superioare, de 25-45 de ani, cu venituri mari. Doru Nica este de părere că, în general, persoanele care au trecut prin suferinţe mari din punct de vedere al sănătăţii sunt cele care aleg să facă un efort financiar mai mare şi să cu