Ioi, am fost cu gandurile in alta parte si am uitat : votul online organizat de “Politica si New Media” a ajuns la final, anunta Doc pe blogul sau. Va reamintesc ca a fost un test preliminar pentru un “pre-entry poll”, adica un sondaj realizat online in pre-ziua alegerilor locale:
“Evident, ideea principala este sa ne apropiem cat mai mult de rezultatele adevarate de a doua zi, sa dovedim faptul ca internetul este o platforma din care se pot strange voturi si care are potentialul de a fi folosita pentru campanii online.” (Mihnea, “Localele pe Internet“)
Mai multe detalii despre rezultate puteti citi in articolul acesta; eu voi posta aici doar diagrama rezultatelor finale:
Diafragma rezultatelor finale
Foto: Politica si New Media
Mihnea gaseste rezultatele “usurel aberante”, din pricina scorului mare obtinut de PD-L si scorului mic obtinut de PSD. E adevarat, dar cred ca motivul sta pur si simplu in diferenta profilului votantului online de cel national: pe net voteaza oameni mai tineri, mai bine educati, care locuiesc mai degraba in orase mari. Nu e o presupunere, sondajul colecteaza si aceste date; prin urmare cred ca s-ar putea obtine un rezultat “normalizat”, considerand aceste diferente. Poate un sociolog ar putea sa dea o mana de ajutor.
Cateva idei despre cum cred ca poate fi imbunatatit proiectul :
1. Marketing :) Bun, invitam cititorii nostri sa dea un vot, invitatia trebuie sa le spuna foarte clar de ce le cerem asta. La ce ne serveste noua, dar, mai ales, la ce le serveste lor. Imi amintesc ce trafic mare au avut articolele mele care postau, in ziua alegerilor, date vanturate neoficial despre rezultatele sondajelor din ziua votarii. In masura in care sondajele online ar putea sa