Angajatii tineri isi schimba jobul o data la sase luni si sunt tot mai greu de retinut in companie, este de parere Alina Perrin, HR manager al reprezentantei locale a principalului producator de cosmetice la nivel mondial, L'Oreal.
"Tinerii au tendinta de a-si construi cariera ca pe un puzzle, prin experiente profesionale de scurta durata. Intalnesc foarte multi candidati care schimba companiile in fiecare an, unii chiar din sase in sase luni. Putine sunt cazurile tinerilor profesionisti care raman in prima companie mai mult de doi ani", spune Alina Perrin. Acesta este motivul pentru care angajatorii trebuie sa stie sa atraga tinerii, dar si sa-i retina apoi in cadrul companiei, in contextul unei piete foarte dinamice si imprevizibile, care se dezvolta foarte repede. In plus, daca se realizeaza investitii majore in dezvoltarea profesionala a angajatului, cu atat mai mult trebuie descoperite apoi modalitati eficiente de retentie.
"Din momentul in care am selectionat bine candidatul, sansele ca aceasta persoana sa ramana la noi sunt mult mai mari. In concluzie, fidelizarea angajatilor se realizeaza si prin felul in care acestia sunt sprijiniti sa se adapteze in cadrul organizatiei", adauga Perrin.
Dat fiind faptul ca piata fortei de munca este in prezent dominata de criza de personal in majoritatea domeniilor de activitate, exista angajatori care prefera sa recruteze in masa pe nivelurile de entry-level si sa investeasca bugete generoase pentru training, in speranta ca aceasta le va asigura specialistii de maine. "Planurile de resurse umane trebuie sa urmareasca planurile de dezvoltare ale companiei pentru a putea anticipa posturile si expertizele de care vom avea nevoie in viitor. In acest fel putem sa recrutam si sa pregatim oamenii de care vom avea nevoie la un moment dat", spune ea.
In cazul L'Oreal Romania, bugetul investit in dezvoltar