Aşa cum îi spune şi numele, un „quality manager“ este responsabil de calitatea produselor/serviciilor furnizate de către companie. De obicei, acest post este ocupat de persoane cu experienţe tehnice, foarte scrupuloase şi atente la detalii, care se asigură că standardele de calitate sunt respectate cu stricteţe.
„De multe ori, un quality manager relaţionează cu firmele de audit, pentru standardizarea sau implementarea standardelor ISO ori pentru certificarea calităţii“, spune Alexandra Dincă, PR manager al portalului Neogen, care administrează BestJobs.ro. Ea precizează că funcţia de „manager de calitate“ este extrem de importantă, având în vedere că o problemă de calitate a unui produs este „o cale sigură pentru deteriorarea ireversibilă a brandului“ şi chiar un generator de pierderi uriaşe.
De altfel, în planurile de strategie de criză, quality managerul face parte din echipa de intervenţie rapidă şi are atribuţiuni foarte mari. Dacă te tentează o astfel de slujbă, mai ales că salariile sunt destul de mari, chiar dacă oscilante (pot pleca de la 1.000 de euro şi pot atinge 4.000 de euro), trebuie să ştii că vei avea parte de foarte mult stres, cauzat de responsabilităţile uriaşe.
În acest caz, maşina de serviciu, telefonul şi laptopul sunt unelte de îndeplinire a muncii, nu beneficii (un quality manager merge foarte des în delegaţii). Managerul de calitate poate fi subordonat unui „production manager“ ori unui Chief Executive Officer.