Circulaţia din Craiova pare să fi devenit, în ultima vreme, un concurent serios al traficului din Bucureşti: cozi interminabile la semafoare, maşini care circulă bară la bară, autoturisme parcate în mijlocul străzii din cauza lipsei unor locuri special amenajate. Sursa: Gabriela Zanfir
Practic, în Craiova, există o maşină la fiecare trei cetăţeni (inclusiv copiii şi bătrânii - n.r.), fapt care face aproape imposibilă ieşirea din oraş cu maşina la orele de vârf.
„Ca la tunelele din munţi“
Astfel, municipalitatea a fost obligată ca anul acesta să considere prioritate zero fluidizarea circulaţiei şi rezolvarea problemei locurilor de parcare. În acest sens, primăria a alocat din bugetul local 50 de milioane de lei pentru modernizarea şi reabilitarea mai multor artere din oraş. Însă cel mai important proiect al administraţ iei este executarea mai multor parcări subterane.
„Mi-a arătat cineva recent că pentru realizarea unei parcări subterane se folosesc nişte tehnici noi care nu implică răscolirea a ceea ce se află la suprafaţă. Mi-era groază când mă gândeam că va trebui să şifonăm un pic parcurile sau alte suprafeţe şi apoi să le reamenajăm. Mi-era teamă de reacţia oamenilor. Dar se pare că nu e nevoie decât să se facă mai întâi două guri de tunel şi apoi maşinăriile astea moderne îşi fac treaba. Exact ca la tunelele din munţi“, explică Antonie Solomon, primarul Craiovei.
Mai mult, edilul-şef i-a invitat pe oamenii de afaceri interesaţ i să intre într-un parteneriat public-privat cu primăria. „Le pun la dispoziţie toate parcurile din oraş, numai să rezolvăm problema parcărilor. Sper ca maxim într-un an să fie gata măcar o parcare subterană“, spune optimist Solomon. Primarul a dat ca exemplu parcul din faţa Teatrului Naţional, care găzduieşte Aleea Personalităţilor, un proiect mai vechi de-al lui Solomon. @N