Yahoo, un adevărat deschizător de drumuri pe internet, pare construit dintr- o lungă serie de greşeli care i-au redus spaţiul de manevră în faţa unei oferte de preluare, de aproape 45 miliarde dolari, făcută de grupul Microsoft. De la fondarea sa, în urmă cu 14 ani, când a fost primul ghid de navigaţie pe internet, Yahoo s-a implicat în zeci de sectoare de afaceri şi a devenit un lider al industriei online, activităţile sale extinzându-se de la servicii de email la oferta de publicitate utilizată de către marile corportaţii pentru marketing.
RATEURI. Yahoo a fost una dintre primele mari companii care să încerce să profite de pe urma sporirii popularităţii reţelelor de socializare online, precum MySpace şi Facebook, prin care utilizatorii schimbă mesaje, fotografii şi fişiere video cu un grup select de prieteni. În ciuda implicării rapide în acest segment, Yahoo a rămas blocată în ideea, veche de zece ani, a unui portal singular, fără a "îmbrăţişa" noile tendinţe. Schimările promise, de la noi tehnologii de publicitate, pentru a lupta împotriva rivalului Google, la numirea fondatorului Jerry Yang în funcţia de CEO, nu au produs rezultate vizibile, iar Yahoo este nevoită să concedieze din personal în timp ce Google angajează. Yahoo se confruntă acum cu "moştenirea" fostului său şef, Terry Semel, care, între 2001 şi 2007 a condus compania de la revenirea după criza dotcom, diversificând-o pentru a se implica în domenii variate, precum publicitatea online. Extinderea în sectorul de entertainment a fost mult mai puţin reuşită. "Yahoo a ajuns cu spatele la zid pentru că au refuzat să efectueze achiziţii importante", a declarat un analist al RBC, Jordan Rohan. "A avut la un moment dat posibilitatea să cumpere compania Google, şi nu a făcut-o. Ar fi putut să cumpere portalul Facebook pentru mai puţin de două miliarde dolari, şi nu a făcut-o", a adăugat acesta.