Dacă vrei să-ţi determini şeful să-ţi ofere un post mai bun, trebuie să te implici în foarte multe proiecte, ca să ieşi în evidenţă. Sursa: NorthFoto
Visezi la o avansare în compania pentru care lucrezi şi nu ştii cum să o obţii? Specialiştii în resurse umane spun că, dacă reuşeşti să-ţi convingi superiorii că eşti foarte bun în ceea ce faci şi că meriţi o poziţie mai bună în firmă, ai toate şansele să o obţii.
„Cu ceva noroc, managerul tău va observa că eşti pregătit să-ţi iei o responsabilitate în plus“, spune Simon Coperman, manager de achiziţii şi alianţe la compania 3M UK and Ireland, citat de cotidianul britanic „The Times“.
Dacă vrei să promovezi, consideră Rudolf Fedorovici, managing partner al companiei Advice Human Resources din Bucureşti, trebuie să-i convingi pe şefi de două lucruri: că există o nevoie şi că tu eşti cea mai potrivită persoană pentru a o acoperi. „Dacă nevoia există, jumătate din problemă este rezolvată. Mai rămâne să demonstrezi că tu eşti cel mai bun pentru postul respectiv“, explică Rudolf Fedorovici.
Implică-te în proiecte
Cea mai bună soluţie pentru a le demonstra şefilor că eşti atât competent, cât şi potrivit cu postul, o constituie implicarea în proiecte. „De exemplu, dacă eşti vânzător de servicii şi ţinteşti o poziţie de coordonator zonal, este necesar să-ţi convingi şefii că ai anumite capacităţi şi mai ales că ştii să construieşti o strategie. Acest lucru îl poţi face prin implicarea în proiecte şi asumarea anumitor roluri“, afirmă Liviu Constantinescu, consultant al companiei HART Human Resource Consulting din Bucureşti.
În principiu, adaugă el, atunci când vrei să promovezi trebuie să ştii ce se cere pentru poziţiile manageriale la care visezi: capacitatea de a lua decizii, de a coordona, iniţiativa, gândirea strategică. În „The Times“, Helena Clayt