Culisele unei mişcări care va revoluţiona fotbalul si televiziunea din Romania
Pe cînd era preşedinte la Chimia Rîmnicu-Vîlcea, Dragomir a intrat în vizorul Miliţiei. L-au aşteptat pe Dealul Negru. Avea cîteva sute de dolari la el, suficient pentru a fi condamnat penal. Cînd a văzut echipajul care-i bara drumul, Mitică a oprit maşina şi a tulit-o spre tipii în uniformă. Pînă ca miliţ ienii să reacţioneze, el le-a întins cele cîteva hîrtii verzi: “Ce bine că v-am întîlnit! Vreau să declar că am găsit dolarii ăştia!”. A scăpat.
60 de milioane pe trei ani?
Dacă episodul s-ar repeta în aprilie 2008, Dragomir ar trebui să declare două valize de bani. Pentru că el se pregăteşte să dea cea mai mare lovitură din istoria fotbalului si media din Romania: cluburile urmeaza sa încaseze în trei ani de contract aproximativ 60 de milioane de euro de la televiziunea care va cumpăra drepturile pentru Liga 1.
Banii nu se împart egal
Nu e mult. E fabulos! Săptămîna viitoare va fi făcut public caietul de sarcini. Cifrele taie respiraţia. Liga va porni licitaţia de la 18 milioane de euro pe an, în medie un milion de euro pentru fiecare club. Banii nu se vor împărţi egal. “Vrem ca la finalul licitaţiei din această primăvară un club precum Gloria Bistriţa, care face treabă în campionat, să aibă garantat 1,2-1,3 milioane pe an care însemnă peste 70% din bugetul lui”, a declarat un înalt oficial al LPF.
Pe ce mizează echipele
În ultimul an de contract cu Telesport, firma lui Horaţiu Nicolau a plătit aproape 10 milioane de dolari. Bani veniti de la Kanal D, Antena 1, National TV “si uneori din propriul buzunar al Telesport, pentru ca dealul a avut si momente in care nu si-a scos banii”, dupa marturia lui Nicolau.
Ceea ce înseamnă că Liga cere acum cel puţin de două ori şi jumătate mai mult, bazîndu-se pe faptul