Grupul industrial francez Alstom a lansat astazi o noua generatie de trenuri de mare viteza, cu scopul de a-si mentine prima pozitie in sectorul transporturilor feroviare la nivel mondial, in fata companiilor concurente Siemens si Bombardier, transmite Reuters.
Prototipul "AGV" (Autopropulsare de Mare Viteza) reprezinta noua generatie a trenului TGV, care a fost vandut in 650 de exemplare de la lansarea sa in anul 1981. Noul model cantareste 395 de tone, fiind mai usor cu 35 de tone decat precedentul, si va avea o viteza de 360 de kilometri pe ora, comparativ cu modelele actuale care se deplaseaza cu 320 de kilometri pe ora.
Prototipul a fost dezvoltat din fondurile proprii ale companiei franceze.
Potrivit companiei, Alstom a produs 70% din trenurile care se deplaseaza cu o viteza de peste 300 de kilometri pe ora la nivel mondial.
Compania franceza a castigat recent contracte pentru trenuri de mare viteza in Italia, Argentina si Maroc, si ar putea realiza alte trei proiecte in SUA - California, Brazilia si in China, pe ruta Shanghai-Beijing.
Primul AGV va fi utilizat de operatorul italian Nuovo Trasporto Viaggiatori (NTV), care a comandat 25 de unitati, in valoare de 650 milioane de euro, si are posibilitatea de a cumpara inca zece.
Grupul francez Alstom este prezent in Romania prin Alstom Transport Romania, printr-un contract de 240 milioane de euro cu Metrorex, cu o durata de 15 ani, pentru asigurarea serviciilor de mentenanta a trenurilor de metrou. Grupul industrial francez Alstom a lansat astazi o noua generatie de trenuri de mare viteza, cu scopul de a-si mentine prima pozitie in sectorul transporturilor feroviare la nivel mondial, in fata companiilor concurente Siemens si Bombardier, transmite Reuters.
Prototipul "AGV" (Autopropulsare de Mare Viteza) reprezinta noua generatie a