Intrat pe piata locala a mobilei in martie anul trecut, producatorul de mobila IKEA a reusit, in primele noua luni de la deschiderea primului sau magazin, sa-si depaseasca propriile estimari inregistrand vanzari de 70 de milioane de euro si preconizand devansarea celor 80 de milioane de euro stabilite pentru primul an de activitate in Romania.
In conditiile in care IKEA a incasat in primele sase luni ale lui 2007 cat preconizase pentru intregul an, producatorul suedez pare sa ascuta si mai mult competitia cu Mobexpert, cel mai puternic grup de pe piata retailului de mobila. Anul trecut, compania detinuta de omul de afaceri Dan Sucu (foto dreapta) a raportat o cifra de afaceri de 168 de milioane de euro, in crestere cu 12% fata de 2006, vanzarile grupului de retail de mobila majorandu-se, in medie, cu 28% la nivel regional.
Pe o piata a carei valoare de productie interna se situeaza in jurul a aproximativ 2 miliarde de euro, batalia pare sa se dea intre Mobexpert, cel mai puternic jucator al momentului, care detine sase hipermagazine, 27 de magazine si opt fabrici, si mai nou intratul IKEA, al carui hipermagazin de mobila din zona Baneasa incaseaza, intr-un an, jumatate din veniturile totale anuale ale competitorului sau.
In primele noua luni de activitate a magazinului in Romania, clientii Ikea au achizitionat peste 8,2 milioane de produse de mobilier, decoratiuni si accesorii.
Cele mai bine vandute produse din categoria de mobilier au fost combinatiile de dulapuri Pax, cu 15.730 de unitati vandute, sistemele modulare de biblioteca Billy, cu 12.320 de bucati, precum si produsele din gama Ektorp (canapele, fotolii, sezlonguri, taburete), cu peste 1.600 de unitati vandute. Printre cele mai apreciate decoratiuni si accesorii se numara cele din familia Ikea 365+ (tigai, farfurii, borcane, ustensile de bucatarie), care s-au vandut in peste 60.000