» In cadrul unor filme incarcate pe site-ul YouTube vor fi introduse o serie de reclame cu o durata intre 10 si 30 de secunde, profitul fiind impartit cu utilizatorii.
» Cofondatorii site-ului nu au facut publice sumele exacte, dar au spus ca exista useri care castiga acum chiar si cateva mii de euro.
In fiecare zi in care se trezeste, James Provan se gandeste daca si-ar putea transforma micul dejun intr-un filmulet pe care ar putea sa-l puna pe YouTube. In timpul zilei observa cu mare atentie ce se intampla in jurul sau si, daca crede ca o anume intamplare merita inregistrata, isi scoate repede camera video. Clipurile pe care le relizeaza au un veritabil succes, unele avand peste 2,5 milioane de vizionari de cand au fost puse pe YouTube. Acum Provan s-a inscris in programul "YouTube Partener", prin care isi da acordul pentru inserarea unor scurte clipuri publicitare in videoclipurile sale, iar in schimbul acestui lucru va incasa bani buni.
O noua strategie
In timp ce multe site-uri posteaza tot mai multe bannere sau link-uri sponsorizate, YouTube vrea sa impuna un alt model de afaceri in mediul online, prin care spera sa-si incurajeze utilizatorii sa fie mai creativi si in acelasi timp sa realizeze videoclipuri de calitate. "Cu cat realizeaza mai multe videoclipuri si cu cat acestea sunt mai vizualizate, cu atat profitul utilizatorului va creste", a declarat un purtator de cuvant al site-ului.
Programul a inceput la sfarsitul anului trecut si a fost aplicat mai intai pentru utilizatorii din Statele Unite. Acum compania a anuntat ca face un "test" in Marea Britanie, dupa care va incepe sa implementeze programul in tarile Uniunii Europene. In Statele Unite programul a inregistrat un real succes. Cantaretul Tay Zonday, de exemplu, este responsabil pentru buna dispozitie a catorva sute de mii de oameni zilnic, iar ofic