Intre anii 2001-2004, o suveica de firme controlata de Cristian Burci a incheiat contracte pe termen lung de circa 400 de milioane de euro cu institutiile din cadrul Ministerului Transporturilor. Unele dintre contracte se vor derula pana in 2010. Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, sustine ca toate contractele dezavantajoase pentru stat au fost semnate cu firmele controlate de Cristian Burci pe vremea ministrului PSD Miron Mitrea si ca el nu are motive temeinice sa le rezilieze deoarece s-ar trezi cu procese.
Singura posibilitate legala de reziliere a contractelor ar fi inceperea urmaririi penale a faptuitorilor si trimiterea in judecata expres pentru aceste contracte semnate. Insa, anchetele DNA care vizeaza contractele cu firmele lui Burci treneaza fie din cauza expertizelor, fie din cauza ca faptuitorul Mihail Necolaiciuc, fost director general al CFR, trimis in judecata, actorul principal al devalizarilor de peste 17.000 de miliarde de lei, a disparut, el fiind cautat cu mandat international de arestare.
Burci venea des prin minister, insotit de un interlop
Afacerile feroviare ale lui Cristian Burci au inceput in 2001, dupa instalarea lui Miron Mitrea la carma Ministerului Transporturilor. De notorietate este infiintarea televiziunii ministerului, MTC-TV Constanta, in asociere cu una dintre firmele controlate de Burci, catre care institutia statului a transferat dintr-un foc peste 5 milioane de euro.
si aceasta afacere se afla de trei ani in ancheta procurorilor anticoruptie, dar nu s-a dat nici o solutie in dosar.
Tot in 2001, Burci a pus bazele firmei SERVTRANS Invest, creata special pentru a face concurenta serviciilor de transport feroviar ale CFR Marfa. "Burci a pornit de la zero, folosindu-se de infrastructura CFR Marfa. La inceput, inchiria vagoane si locomotive de la CFR Marfa si organiza transport