Creşterea economică din ultimii ani a anesteziat spiritul antreprenorial al compatrioţilor noştri. Ei preferă slujbe sigure şi bine plătite. Intrarea în afaceri nu pare să fie o opţiune de carieră pentru foarte mulţi români. Un studiu publicat recent de către Global Entrepreneurship Research Consortium arată că în ţara noastră numai 1,3% din populaţia cu vârsta cuprinsă între 18 şi 64 de ani a pornit în ultimii trei ani şi jumătate un business. Aceast�
Creşterea economică din ultimii ani a anesteziat spiritul antreprenorial al compatrioţilor noştri. Ei preferă slujbe sigure şi bine plătite.
Intrarea în afaceri nu pare să fie o opţiune de carieră pentru foarte mulţi români. Un studiu publicat recent de către Global Entrepreneurship Research Consortium arată că în ţara noastră numai 1,3% din populaţia cu vârsta cuprinsă între 18 şi 64 de ani a pornit în ultimii trei ani şi jumătate un business.
Această proporţie este semnificativ mai mică decât cea din statele în care există o tradiţie îndelungată în antreprenoriat şi unde cei care au succes în acest domeniu beneficiază de o imagine publică pozitivă. În Anglia, de exemplu, 2,7% din populaţie şi-a înfiinţat o firmă în aceeaşi perioadă, în Statele Unite, 3,4%, în Spania, 4,3%, iar în China, 10%. „Românii, până în 1989, nu au fost obişnuiţi să fie antreprenori. Din această cauză, pentru mulţi oameni, s-a format o tradiţie potrivit căreia cel mai bine este să fii angajat“, consideră Agnes Nagy, profesor la Universitatea Babeş Bolyai din Cluj şi coordonatorul local al studiului Global Entrepreneurship Monitor.
„În plus, în ultimii ani, România a atras foarte multe companii multinaţionale, care au creat locuri noi de muncă. O parte din persoanele cu iniţiativă s-au angajat la aceste firme pe salarii mari şi nu au mai dema