Locomotiva care a pornit, ieri, fără mecanic din staţia Odorheiu Secuiesc ar fi putut parcurge peste 60 de kilometri, până la capătul liniei, la Sighişoara.
Locomotiva a fost oprită prin ancorare, la a treia încercare, în dreptul haltei Secuienii Noi, după ce a parcurs 32 de kilometri şi a omorât un om.
Totul a început în staţia CFR Odorheiu Secuiesc unde mecanicul feroviar Ioan Conceriu, 55 de ani, efectua nişte manevre. Potrivit şefului Biroului Poliţiei Transporturi Feroviare Miercurea-Ciuc, comisarul Constantin Nuţ, mecanicul a părăsit locomotiva pentru a rezolva nişte acte la Biroul de Mişcare. „A lăsat motorul pornit şi nu a asigurat locomotiva“, ne-a declarat Nuţ. Pentru că era în pantă, locomotiva s-a pus în mişcare.
Când a observat că a pierdut locomotiva, mecanicul s-a urcat într-un taxi cu care a gonit până la prima haltă CFR, Feliceni, aflată la 6 km de Odorheiu Secuiesc, către Cristuru Secuiesc. Când a sosit locomotiva, a încercat să urce în ea, din mers, ca s-o oprească. A alunecat, a căzut sub roţi şi a murit. Locomotiva şi-a continuat mersul, rulând singură mai departe. Câţiva muncitori feroviari au încercat s-o oprească şi la Cristuru Secuiesc, unde au aşezat pe şine nişte tamburi.
„Locomotiva avea în faţă apărători pentru bolovani care au aruncat tamburii de pe şine“, ne-a relatat comisarul Nuţ.
Soluţia salvatoare a venit la aproximativ 45 de minute de la începerea „călătoriei“: în urmărirea locomotivei fără mecanic a fost trimisă o alta care a ajuns-o din urmă. Locomotiva a fost ancorată cu lanţuri şi frânată apoi, în dreptul haltei CFR Secuienii Noi. Parcursese, de una singură, 32 km.
Potrivit Mediafax, în cauză a fost deschisă o anchetă a Inspectoratului Teritorial de Muncă Harghita şi a Parchetului de pe lângă Judecătoria Odorheiu Secuiesc, fiind vorba despre un acci