Coca-Cola Co., liderul din industria producatoare de bauturi racoritoare, a achizitionat, contra sumei de 110 milioane de dolari, aproximativ 40% din compania americana producatoare de ceaiuri imbuteliate Honest Tea, informeaza presa internationala.
Marele producator de bauturi racoritoare urmeaza sa preia, in urmatorii trei ani, producatorul de ceaiuri in intregime, potrivit unor surse familiare tranzactiei.
Achizitia vine ca urmare a dorintei gigantului din industria sucurilor de a a-si imbunatati linia de ceaiuri, o nisa a pietei de profil care inregistreaza unele dintre cele mai mari rate de crestere in SUA.
In prezent, Coca-Cola nu detine in portofoliu un brand suficient de puternic pentru a contracara actuala competitia de pe piata ceaiurilor imbuteliate, al carei volum a crescut cu 24% in primele noua luni ale anului precedent, potrivit estimarilor specialistilor.
Nestea, cea mai cunoscuta marca de ice-tea a Coca-Cola se afla in urma competitorului sau Lipton, produs de Pepsi, care este comercializat in prezent printr-un joint-venture cu compania-gigant din industria produselor de larg consum Unilever Plc.
Cel putin pentru moment, Coca-Cola nu va reusi sa ia locul competitorului sau Pepsi in ceea ce priveste segmentul ceaiurilor imbuteliate, in conditiile in care Honest Tea a inregistrat, anul trecut, vanzari 23 de milioane de dolari, valoare ce nu depaseste rezultatele obtinute de Lipton.
Anul trecut, ice-tea-ul a inregistrat o cota pe piata locala de 0,6%, vanzarile pe segmentul de bauturi majorandu-se, in volum, cu 8,5%, in comparatie cu 2006, potrivit datelor emise de compania de cercetare de piata MEMRB.
In Romania, segmentul ceaiurilor imbuteliate este dominat de marcile Lipton Ice Tea, produs local de QAB (Quadrant Amroq Beverages), in parteneriat cu Unilever South Central Europe, si de Nestea , rezultat al pa