Unde va puteti adresa atunci cand aveti probleme cu un produs sau un serviciu achizitionat dintr-un alt stat european? Daca aveti o plangere impotriva unei companii sau va aflati intr-un litigiu cu un operator economic strain, cine va poate sprijini in solutionarea cazului?
ieri, in prezenta dnei meglena kuneva, comisar european pentru Protectia Consumatorilor, si a dlui Dan Vlaicu, secretar de stat la Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor, a avut loc deschiderea oficiala a Centrului European al Consumatorilor la sediul Reprezentantei Comisiei Europene in Romania. ECC Romania va poate oferi ajutorul in cazurile mentionate mai sus sau in alte situatii in care va puteti afla in calitate de consumator european. ECC Romania informeaza consumatorii asupra oportunitatilor oferite de Piata Interna, comunicandu-le acestora care sunt regulile europene si nationale. Ofera consultanta si sprijin oricarui consumator care are o problema. In acest scop, ECC Romania lucreaza cu celelalte centre din ECC-Net. Cand este nevoie, ECC Romania ofera acces la servicii de traducere.
ECC Romania sprijina consumatorii care au probleme sa ajunga la o intelegere cu operatorii economici pe calea mijloacelor de solutionare alternativa a disputelor (ADR). Mijloacele ADR sunt mecanisme de solutionare a litigiilor in afara instantelor judecatoresti, conduse de o terta parte neutra, precum mediatorul, conciliatorul sau arbitrul.
ECC Romania coopereaza cu celelalte retele constituite la nivelul UE care ofera informatii esentiale asupra UE, legislatiilor nationale si a practicii judiciare – European Judicial Network (Reteaua Europeana Judiciara) urmareste imbunatatirea implementarii legislatiei civile si comerciale. SOLVIT se ocupa de problemele care apar ca urmare a aplicarii gresite a regulilor privind Piata Interna, iar FIN-NET reprezinta o retea extra