» Sindicalistii operatorului portuar Minmetal sunt pregatiti sa-si ceara drepturile in strada.
» Ei spun ca noua conducere a societatii face presiuni nepermise la adresa lor si a liderilor de sindicat.
» Conflictul reprezinta varful de lance al "razboiului" care se duce in culise, intre patronatul si sindicatele din portul Constanta.
La Minmetal, operatorul portuar constantean specializat in operarea navelor care transporta minereuri si carbune, scandalurile se tin lant de la o vreme. Petre Costel, liderul Federatiei Nationale a Sindicatelor Portuare, spune ca totul a inceput toamna trecuta, dupa cumpararea societatii de catre North Star Shipping. Noul director, Liviu Ghebaur, a promis ca va respecta ad literam contractul colectiv de munca, dar a refuzat apoi sa negocieze contractele individuale. Oamenii s-au plans ca nu li s-au mai acordat bonusurile salariale in cuantumul negociat si ca s-au facut presiuni asupra lor sa iasa din sindicat. "Avem 270 de membri, dintre care au plecat 120. S-au facut presiuni asupra lor, oamenii nu au stiut ce au semnat", a dezvaluit Petre Costel. Liderilor de sindicat din Minmetal, Alexandru Iagar si Marin Ciulei, li s-au desfacut contractele de munca. Preavizul lor a expirat la finele lunii ianuarie, dar… surpriza! Nu au primit decizia de incetare a activitatii, ci li s-a schimbat locul de munca, fara acceptul lor. Din macaragii au fost facuti supraveghetori de banda. Pentru ca nu au semnat ordinul, in prezent societatea face o ancheta care sa determine cauza refuzului. FNSP a facut plangere penala impotriva lui Liviu Ghebaur si a alti patru directori ai societatii pentru neregulile constatate. In plus, Petre Costel a anuntat ieri ca a sesizat atat Blocul National Sindical, cat si Federatia Internationala a Transportatorilor (ITF). "Vom incepe actiunile de protest. Vom organiza mitinguri la Constanta si chia