În timp ce marii retaileri tradiţionali încearcă să ofere cât mai multe produse clienţilor, în ultimul an, pe internet au apărut mai multe magazine bazate pe un model de afaceri nou: vând un singur tip de produs pe zi, la cel mai mic preţ din piaţă. „Îmi place interacţiunea cu clienţii şi-mi place să vând“, spune Dragoş Mănac (25 de ani), care a lansat, anul trecut, Ghelir.ro, primul magazin online din România în care este vândut un singur tip de produ
În timp ce marii retaileri tradiţionali încearcă să ofere cât mai multe produse clienţilor, în ultimul an, pe internet au apărut mai multe magazine bazate pe un model de afaceri nou: vând un singur tip de produs pe zi, la cel mai mic preţ din piaţă.
„Îmi place interacţiunea cu clienţii şi-mi place să vând“, spune Dragoş Mănac (25 de ani), care a lansat, anul trecut, Ghelir.ro, primul magazin online din România în care este vândut un singur tip de produs în fiecare zi. Mai exact, astăzi poţi să cumperi un anumit model de laptop, mâine un sistem audio, iar peste două zile, un cântar electronic. Dar, întotdeauna, stocul zilei va fi reprezentat de un singur tip de produse şi niciodată nu vei şti ce va fi la vânzare a doua zi, pentru ca surpriza şi impulsul de a cumpăra să fie maxime. „Ideea a fost simplă, am dorit să impunem un model nou de marketing pe o piaţă obosită de mii de jucători cu aceeaşi tehnică de prezentare, aceeaşi tehnică de promovare şi aceeaşi tehnică de vânzare. Am vrut să demonstrăm că se poate şi altfel, că putem crea o nişă şi putem atrage şi păstra clienţi“, explică Dragoş Mănac.
Acest model de afaceri, care a apărut pentru prima dată în anul 2004 în Statele Unite, a fost implementat în România din necesitate. Comerţul electronic autohton este în prezent dominat de mari jucători, cum ar fi eMAG.ro sau Pcfun.ro, care au la