Cu bugete brute care însumează 250 de milioane de euro, sectorul bancar a fost anul trecut unul dintre cei mai activi jucători din piaţa românească de publicitate. Campaniile de comunicare ale băncilor au costat în 2007 aproape dublu comparativ cu anul anterior. Potrivit companiei de monitorizare Alfa Cont, sumele brute (la rate-card, fără discount-uri) cheltuite de jucătorii din domeniu în 2007 pentru campaniile în presa scrisă, radio şi televiziune însumează circa 250
Cu bugete brute care însumează 250 de milioane de euro, sectorul bancar a fost anul trecut unul dintre cei mai activi jucători din piaţa românească de publicitate.
Campaniile de comunicare ale băncilor au costat în 2007 aproape dublu comparativ cu anul anterior. Potrivit companiei de monitorizare Alfa Cont, sumele brute (la rate-card, fără discount-uri) cheltuite de jucătorii din domeniu în 2007 pentru campaniile în presa scrisă, radio şi televiziune însumează circa 250 de milioane de euro. Analizând bugetele la rate-card, Costin Grigoraş, director de media la United Media, susţine că acestea au crescut cu 73,4% faţă de 2006 şi estimează o evoluţie similară pentru anul în curs, datorită concurenţei puternice din acest sector şi creşterii tarifelor. Conform acestor previziuni, în 2008, cheltuielile brute pentru publicitatea bancară ar putea atinge suma de 435 de milioane de euro. Cele mai mari bugete brute de publicitate le-au avut anul trecut, în ordine, BCR, Raiffesen Bank, ING Bank, Bancpost şi ABN Amro. „În 2007, au avut loc lansări de branduri noi (Millennium, Leumi Bank), procese de rebranding (Erste-BCR), repoziţionări (Raiffeisen), precum şi campanii agresive ale jucătorilor din zona fondurilor de pensii, astfel că era normal ca bugetele să depăşească mult nivelul anului anterior“, spune Raluca Simu, director de comunicare şi marketing la Millenni