Podul peste Dunare in zona Braila a trecut de mult pragul unui subiect electoral. Pentru unii, pare un obiectiv care nu se va realiza niciodata, mai ales ca se blocheaza periodic in diferite chestiuni administrative. Dupa ani de zile de planuri si dezbateri fara concretizare, in 2007 au fost semnate mai multe acte normative pentru a permite demararea lucrarilor. A fost nevoie de semnarea unui protocol intre cele doua consilii judetene implicate, Braila si Tulcea, si Ministerul Transporturilor.
Intelegerea a ramas, deocamdata, numai pe hartie. Daca in cazul CJ Braila au fost demarate procedurile de aprobare a cumpararii terenurilor necesare pentru constructie, la Consiliul Judetean Tulcea situatia este mai complicata. Reprezentantii acestuia nu vor sa faca niciun demers pentru inceperea lucrarilor la pod pana cand Ministerul transporturilor nu clasifica obiectivul, printr-o Ordonanta de Urgenta, ca fiind “de importanta nationala”.
“Podul peste Dunare este un complex de amenajari, suprainaltari, viaducte de 20 km, deci nu putem spune ca este un obiectiv local, mai ales ca uneste doua drumuri nationale. Ministerul ne cam amana cu aceasta ordonanta. Trebuie sa clarificam acest lucru si apoi facem o sedinta de indata. Aici va fi licitatie internationala, parteneriat public-privat.
Podul este vital pentru judetul nostru. Mai sunt si problemele de expropriere deoarece la noi sunt 300 de pozitiii. Am identificat persoanele si le vom oferi despagubiri dar cine plateste? Noi sau guvernul? Insa, asta nu inseamna ca nu vrem. Daca facem ceva gresit, noi suportam consecintele”, a explicat Gheorghe Bunduc , presedintele CJ Tulcea.
Documentatia care trebuie aprobata de Consiliul judetean este “acordul comun pentru contractul de concesiune” in vederea demararii licitatiei de lucrari. Presedintele CJ Braila, Gheorghe Bunea Stancu spune c