După premiile şi nominalizările la marile festivaluri ale lumii obţinute de cinematografia românească de dată recentă, ministrul Culturii Adrian Iorgulescu a decis: avem totuşi nevoie de o strategie naţională de dezvoltare a industriei de film autohtone. Ar mai fi unele detalii care se poate să fi contribuit la iniţiativa ministrului, asta pe lângă ambiţia domniei sale, din ultima vreme, de a face frumos, de a cânta la pian la conferinţe de presă, de a se îngriji de soarta clădirii Teatrului Naţional, de noua Bibliotecă Naţională, dar şi de un eventual nou sediu al Centrului Dansului şi multe altele.
Se prea poate ca distanţa apărută între filmele de mare impact ale tinerilor regizori români (considerate „dinamită pe celuloid” de criticii americani, conducând la schimbarea procedurii de vot la Oscaruri etc. ) şi sistemul defectuos care le produce şi promovează să fi devenit flagrantă până şi pentru Ministerul Culturii, mai ales după ce a citit despre acest lucru în reportajul realizat de criticul de film american A.O.Scott pentru NY Times. Ca să fie încă şi mai clar, regizorul Cristian Mungiu a spus, în decembrie anul trecut, la Centrul pentru Jurnalism Independent, că Ministerul Culturii ar trebui să creeze un program, un sistem de promovare a cinematografiei româneşti, adăugând că şi-ar dori ca instituţiile statului "să funcţioneze fără tras sfori".
Astfel, ministrul Iorgulescu şi secretarul general al Ministerului Culturii, Virgil Niţulescu, s-au întâlnit, marţi, cu regizorii Cristian Mungiu şi Tudor Giurgiu, “pentru a pune la punct detaliile viitoarei strategii privind cinematografia din România”, informează Mediafax.
Sălile - „prietene cu publicul“
De ce Mungiu şi Giurgiu? Pentru că ministrul Culturii a auzit de “noul val de la Marea Neagră” şi îi consideră pe cei doi reprezentanţii acestuia. „Peste două săptămâni, urmează să lansăm stra