Preconizata "schimbare la fata a trenurilor", adica aducerea tuturor garniturilor de tren care transporta persoane la un minim de confort si civilizatie, nu s-a intamplat, chiar daca a fost anuntata in urma cu mai bine de un an. Normele de igiena pentru transportul de persoane, care ar fi trebuit sa fie obligatorii din 2008, au ramas, daca le raportam la unele trenuri stationate prin garile Timisoarei, niste simple iscalituri fara valoare. Intrarea Romaniei in Uniunea Europeana a schimbat, din acest punct de vedere, prea putin. Ce trebuia sa fie...
Intre numeroasele sectoare ale societatii romanesti care ar fi trebuit sa se schimbe, in ultimii ani, prin "aducere la standarde europene" s-a numarat si transportul feroviar. Inca de la sfarsitul anului 2006, Ministerul Sanatatii Publice, prin Inspectia Sanitara de Stat a propus spre aprobare proiectul unui "Ordin pentru aprobarea Normelor de igiena pentru transporturile de persoane". Proiectul cuprindea, la capitolul "transport feroviar", o multime de masuri ce trebuiau luate pentru asigurarea unor standarde decente calatoriilor cu trenul.
Statiile C.F.R. urmau sa fie dotate cu instalatii de preincalzire a vagoanelor in sezonul rece. Vagoanele, potrivit aceluiasi proiect, ar fi trebuit sa aiba urmatoarele dotari: latimea coridorului de minim 0,7m, ferestre din sticla securizata, fono - si termoizolanta (geamuri duble), cu mecanisme sigure si usor de manuit, oglinzi, cuiere si recipiente pentru deseuri, instalatii de apa si de evacuare a apelor uzate, de iluminat, incalzire si ventilatie, spatiu pentru spalat langa W.C., cu planseu impermeabil, oglinda, cuier, lavoar iluminat artificial, priza electrica, vas pentru sapun lichid cu dispozitiv de dozare, cutie pentru prosoape de hartie utilizate. In compartimente temperatura in sezonul rece trebuie sa fie, conform acelorasi standarde, de minimum 18°C. Vagoan