Concursul care creează dependenţă a fost adus în ţară, din Ungaria, de un informatician din Cluj. Sursa: EVZ
Ştiţi câţi kilometri sunt de la Bucureşti la Buenos Aires? Dar cu câte ţări se învecinează Bruneiul? Întrebările de cultură generală de tot felul i-au atras pe amatorii de concursuri on-line pe conquiztador.ro. Pentru a doua zi consecutiv, este cel mai accesat site din România, cu aproximativ 110.000 de vizitatori unici pe zi, potrivit Trafic.ro. Conquiztador, jocul care a reuşit performanţ a de a detrona ocupanţi puternici ai locurilor fruntaşe, a fost adus în România de un specialist IT din Cluj, acum doi ani, şi a ajuns în prezent în portofoliul diviziei on-line a Pro TV.
Licenţă cumpărată de la un informatician român
Conquiztador a apărut prima dată în versiune maghiară în 2002, iar succesul de acolo a contat pentru reprezentanţii diviziei on-line a Pro TV atunci când au cumpărat licenţa de la un informatician din Cluj, Lucian Iancu, la finele anului trecut. Licenţa fusese luată de român încă din noiembrie 2006, dar jocul a încins internetul de când se află sub umbrela Pro Tv. Acum, firma deţinută de Iancu administrează site-ul, oferind şi suport tehnic.
Luna trecută, conquiztador.ro a înregistrat aproximativ 2,3 milioane de utilizatori, în creştere cu peste 200% faţă de luna decembrie a anului trecut, iar în ultimele zile a strâns aproximativ 780.000 de vizitatori.
Concurenţilor le place „să facă mişto“
Robert Berza, Internet Business Unit Manager, crede că succesul jocului stă în „principiul drag românilor de a face mişto unul de celălalt“. „Atât timp cât, pe lângă faptul că îl învingi cu răspunsurile tale, poţi şi râde de el prin intermediul chatului, reţeta e fără cusur, mai ales dacă adversarii sunt prieteni, cunoştinţe, colegi de birou sau doar anonimi“, explică Berza. Toto