» Cristian Burci si-a construit imperiul financiar in domeniul feroviar, sanitar-veterinar si alimentar intre anii 2001 si 2004, fiind ajutat de doi generali rezervisti care au lucrat pentru SIE.
» Informatiile au fost date de catre insusi fostul sef al Serviciului Roman de Informatii, Radu Timofte, care sustine ca incepand cu 2002 a inaintat institutiilor abilitate ale statului mai multe note informative despre afacerile lui Burci, dar nu s-au luat masuri tocmai din cauza protectiei oferite de fostii generalii SIE.
» Radu Timofte sustine ca Burci a fost protejat in special de generalul (r) SIE Gheorghe serbanescu si ajutat de generalul (r) Ioan Talpes, fost sef al SIE, acum senator.
In articolul "de ce nu are bani CFR-ul? Intrebati-l pe Cristian Burci!", publicat ieri de "Romania libera", am aratat cum Ministerul Transporturilor, prin ordinele ex-ministrului Miron Mitrea, a pompat sute de milioane de euro in firmele omului de afaceri Cristian Burci prin contracte dubioase, studiate in ultimii trei ani de procurorii anticoruptie. Inca din 2001, imediat dupa revenirea PSD la guvernare, Cristian Burci a pus bazele unei firme de transport feroviar cu ajutorul fostului director George Buruiana de la CFR Marfa. Cu sprijinul ex-ministrului PSD Miron Mitrea, Burci a obtinut contracte de zeci de milioane de euro cu societatile statului din subordinea Ministerului Transporturilor pentru diverse prestari de servicii: de la publicitate la recuperari de creante sau erbicidarea caii ferate. Cu banii obtinuti din astfel de contracte, Cristian Burci si-a adjudecat aproape toate firmele statului producatoare de vagoane, locomotive, alte materiale rulante, iar acum el dicteaza preturile pietei, CFR fiind obligate (prin contracte ce se deruleaza pana in 2010) sa achizitioneze sau sa-si repare infrastructura prin firmele sale.
In numarul nostr